Connect with us

Entertainment

“Org lain sweet meny4mpah, Jiggy dan Dhabitah sweet suka tgk”- Netizen

Published

on

Mediapuyu.com 503139731c812583a8d4fc9f4bd95523

Penerjun negara Nur Dhabitah Sabri mula di kenali setelah beliau mendapat pingat gangsa di acara sukan terjuun di Sukan Komanwel 2014 dalam acara wanita 10 meter platform segerak dengan Datuk Pandelela Rinong. Beliau juga mengejutkan para peminat sukan tanah air apabila membuat keputuusan untuk mendirikan rumahtangga bersama pelawak dan pengacara iaitu Jiggy Masin atau nama sebenarnya Aizat Ahmad Nazri.

Perkahwinan Dhabitah dan Jiggy berlangsung pada bulan April yang lalu. Menurut Jiggy, dia tidak berniat untuk merahsiakan pernikahannya dengan bintang terjuun negara itu, namun kepuutusan tersebut terpaksa dilakukan demi menjaga amanah dan permintaan kedua-dua keluarga.

Mediapuyu.com De3ea14bc2bafdf41949a08dea4acf83

Jiggy juga berkata mereka berdua sekadar menjaga amanah keluarga untuk tidak mencanag apa- apa dan tidak menghebahkan apa- apa selagi tidak mempunyai hubungan yang sah sebagai pasangan suami isteri.

Jiggy juga menjelaskan majlis akad nikah beliau juga di adakan secara tertutup dan hanya di hadiri oleh 150 orang ahli keluarga yang terdekat sahaja. Jiggy berkata, dia mula rapat dengan atlet negara berusia 23 tahun itu selepas menjalani satu sesi fotografi tahun lalu.

Mediapuyu.com 32cc2ea9b132a81072c0c37ee361527f

Tambah Jiggy lagi, kematangan Dhabitah da­lam membuat kepuutusan dan ketegasan Dhabitah telah berjaya mencuri hatinya untuk me­nyunting wanita tersebut menjadi suri hidupnya.

Bercakap soal perancangan berbulan madu, jelas Jiggy, dia terpaksa menangguhkan pelan tersebut kerana kesibukan pasangan tersebut dalam karier masing-masing.

Mediapuyu.com D19ce9266d2cf44801bf5b43293de9e7

Menerusi satu perkongsian di Instagram Dhabitah, atlet itu memuatnaik satu video beliau bersama suaminya Jiggy. Pasangan itu dalam perjalanan untuk ke Majis Sukan Negara di Bukit Jalil.

Video yang di kongsikan Dhabitah itu memaparkan gelagat suaminya yang merasa sedih apabila beliau perlu ke MSN Bukit Jalil.

Di dalam video tersebut, perbualan pasangan suami isteri itu juga menarik perhatian apabila Jiggy kemudiannya tiba- tiba menangis kerana merasa sedih untuk menghantar Dhabitah ke sana.

Dhabitah yang hairan dengan gelagat suaminya itu bertanya kenapa suaminya itu merasa sedih, Jiggy berkata sudah pasti beliau merasa sedih kerana isterinya itu bakal meningg4lkan dirinya lagi, oleh itu dirinya merasa sedih apabila terpaksa berjauhan lagi dengan Dhabitah.

Kata Jiggy lagi, sebelum ini mereka berdua telahpun berjauhan selama 45 hari. Dhabitah hanya tertawa mendengar alasan Jiggy dan menjelaskan bahawa kali ini beliau hanya keluar selama beberapa jam sahaja.

Mediapuyu.com 2d008a08e6cc7fa05fed7560ce087897

Gelagat Jiggy tersebut begitu mencuit hati Dhabitah. Atlet sukan terjuun itu juga turut menulis kapsyen di Instagram beliau bahawa suaminya itu kini mungkin sudah mengalami ‘takottinggalph0bia’ di sebabkan kerap di tingg4lkan oleh beliau sebelum ini kerana perlu menjalani latihan untuk mengharumkan nama negara dalam bidang suka terjuun.

Menjengah ke ruangan komen pula, netizen turut terhibur dengan gelagat pasangan suami isteri berkenaan. Netizen juga berkata mereka suka melihat pasangan tersebut yang comel dan sweet antara satu sama lain.

Netizen juga berkata mereka turut memahami perasaan Jiggy kerana kerap di tingg4lkan. Berikut di kongsikan komen- komen netizen terhadap perkongsian video berkenaan.

Mediapuyu.com Cf156c1d7a6ad6a86f1eb0e08c3a3e35

Sebagai rekod, Nur Dhabitah yang merupakan seorang atlet terjuun negara itu merupakan salah seorang anggota penting untuk projek Road to Gold (RTG) dan antara prospek utama untuk memburu emas pertama Malaysia di Olimpik telah mengejutkan para peminat apabila bernikah dengan Jiggy atau Mohamad Aizat Ahmad Nazri pada April lalu.

Sumber: ig dhabitah_sabri

Artikel ini disediakan oleh Media Puyu. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Trending

error: Amboi, wat pe tu!!