Connect with us

Entertainment

“Jgn tunggu sampai bapak kau dah xde, baru kau nak cari mak bapak kau” – Datuk Yusof Haslam

Published

on

Mediapuyu.com 6694901ea863e7c85ec11318586593ee

Ibubapa mana yang tidak sayang akan anak yang mereka jaga dan membesarkan dengan kasih sayang. Sejak dari kecil lagi mereka telah membesarkan dengan penuh didikan yang baik. Apalah sangat mereka mahukan balasan, pasti tidak ada suatu pun mereka minta. Yang pasti sebagai anak sepatutnya kita kenangkan adalah jasa mereka yang menyanyangi dan membesarkan anak dengan penuh keikhlasan.

Melihat perkongsian media baru-baru ini, dengan mempersoalkan soal anak iaitu Syamsul Yusof kepada ayahnya sendiri, Yusof Haslam, sehingga beliau tidak dapat menyekat airmata nya daripada menitis ke bumi. Ayah pasti merindui seorang anaknya.

Mediapuyu.com 62c3add306b0b48e48655ab0a67d6d89

Persoalan tentang anaknya itu amat memberikan kesan kepada hatinya yang juga seorang bapa, yang sangat merindui anaknya itu. Walhal mereka sebelum ini adalah sangat rapat dan doa seorang ayah sentiasa tidak pernah putvs mendoakan yang baik-baik saja.

Perkongsian ini bukanlah ingin meng4ibkan, jelas Dato Yusof, malah beliau menegaskan bukan untuk menyekat periuk nasi anaknya malah mendoakan juga untuk kejayaan anaknya juga. Namun permintaan sebagai bapa dan suami yang ingin melihat anaknya bertemu dengannya dan isterinya. Hanya itu.

Mediapuyu.com 03d51b89f1241146529d9eff7e86b823

Perkongsian ini membuatkan naluri seorang ibu, iaitu netizen, ramai wanita yang memberikan komen turut merasai apa yang dilalui Dato meskipun mereka tidak tahu akan perkara itu jika berlaku kepada diri mereka. Namun semua faham akan kesediihan yang meland4.

Dato Yusof sebelum ini bergabung idea, tenaga bersama-sama dengan anaknya itu, Syamsul Yusof namun semenjak dua menjak, anaknya telah pun menariik diri daripada produksi atas nama Dato dan membina sebuah empayar yang empunyanya adalah Syamsul Yusof.

Mediapuyu.com Ad41ec6e7770154971f221fe4806b11c

Meskipun demikian Dato tidak pernah terasa hati malah beliau sentiasa mendoakan yang baik-baik dan sentiasa mengharapakan kejayaan bagi pihak anaknya itu. Bahkan yang hanya beliau pinta adalah kepulangan yang dinanti antara anak dan ibubapa. Itu sahaja permintaannya.

Lihat komen semua rata-rata meluahkan rasa agak terkiilan dengan sikap Syamsul yang sudah lama tidak kunjung ibubapanya. Dato Yusof juga menjelaskan bahawa sudah lama dan pasti jangan apabila ibu dan ayah sudah tiada barulah mahu menjengah. Itu sudah terlambat. Lihatlah pelbagai komen netizen.

Mediapuyu.com D7cd7c7baec4f50f77f915eb777a2e41

Diharap Syamsul Yusof akan menjenguk ibubapanya yang sudah kerinduan kepada anaknya. Bukan itu sahaja malah apa salahnya jika sebagai seorang anak, boleh sahaja kita mengal4h untuk memperbaiki kesalaham dan mengeratkan semula silaturahim dek kerana umur kita tidak tahu bila-bila aj4l akan menjemput.

Sumber: ig meloditv3

Artikel ini disediakan oleh Media Puyu. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Trending

error: Amboi, wat pe tu!!