Connect with us

Entertainment

“Weh bukan calang-calang pilihan Aslam ni, dua-dua tahfiz” – Netizen

Published

on

Mediapuyu.com A917f2a263a2367237a42328176c68ab

Isteri pertama Aslam, suami kepada anak Abby Abadi dan Norman Hakim iaitu Marissa, rupanya bukanlah seorang yang biasa-biasa, seorang yang berpelajaran tinggi dan budi pekerti yang baik serta memiliki sebuah kesopanan dan lembut bual bicara yang sopan.

Sama seperti Marissa dan ramai yang sedar akan ujian yang mereka perlu lalui adalah sebuah ujian yang besar apatah lagi ia menjadi cerita media.

Diuji ketika berada di Mekah dan telah mendapat tahu dirinya dimadukan oleh suami oleh orang lain namun sepulangnya di tanah air, beliau menerima dan memberikan ruang kepada suaminya serta madunya itu malah tidak mudah melatah.

Mediapuyu.com 6f7a1ab2d6a2f0f58f4588452814697e

Beruntungnya Aslam yang pand4i memilih isteri yang baik dan bukan calang-calang wanita yang dijadikan sebagai isteri malah Marissa isteri keduanya juga adalah seorang daripada yang bergelar hafizah kerana berasal sekolah daripada tahfiz juga.

Memuji kedua isteri Aslam namun Aslam lebih mendapat pujian kerana berjaya memiliki kedua insan yang juga berpelajaran dan berpendidikan namun Abby Abadi ada menyatakan bahawa Aslam adalah tidak mampu berkahwin dua. Mvngkinkah dari segi aspek wang ringgit.

Mediapuyu.com Bcd7f919f0e1386ec9c7cde7b0f6b3a1

Melihat Misya seorang yang berkeyakinan dan seorang wanita yang hebat dan kuat dan kerana itu beliau diuji dengan kisah suami yang berkahwin lain namun beliau matang dan tabah kerana beliau adalah seorang yang mempunyai ilmu.

@hejjahq

Thank you @umsymzln sudi bekerjasama dengan kami untuk projek Hegula x Misya, projek masak resepi lebih sihat dengan Hegula. Sambil masak2 kita borak2 terkeluarlah cerita cinta Misya. Tak sangka kan misya belajar sampai ke mesir, misya belajar quran, budak tahfiz boleh cakap arab tau. Bukan biasa2 misya ni.. patutlah misya sangat tabah dalam dugaan ni.. nak tahu misya masak apa, dan banyak lagi cerita misya jangan lupa follow okay ✌️ Hegula x Misya. Terbaik @eaisyah_listra. #hegula #hejjahq #pemanisgantigula #pemanissemulajadi #hidupsihat #stopgula #lifestyle #hegulaxmisya #umisyamazlan #misya

♬ original sound – Hejja HQ – Hejja HQ

Aslam juga seorang lelaki yang juga bergelar hafiz dan beliau juga adalah kelulusan daripada tahfiz jika benar seperti yang dikatakan oleh netizen. Jadinya ramai yang bersetuju bahawa memang ia adalah yang tertulis daripada ketentuan Ilahi.

Mediapuyu.com 78747634d4561d1f150732be4a9ba0f3

Yang terlihat hebat disini adalah Aslam kerana berjaya dan memang mencari wanita yang berpelajaran bahkan berpendidikan yang tinggi dan bukan itu sahaja, keduanya juga seorang yang lemah lembut dan begitu tinggi sopan santunnya.

Walaupun bukan artis selebriti didunia hiburan namun Misya dan Marissa mendapat nama dan perhatian kepada netizen apabila tercalit menjadi orang yang popular dan masing-masing adalah influncer yang terkenal. Lihat perkongsian ini mendapat banyak komen daripada netizen.

Mediapuyu.com A5d74137118738cdadd27289a2c86b20

Ilmu agama yang penting ketika hidup ini dan bukanlah calang-calang kedua isteri Aslamadalah keduanya mempelajar1 dan ada ilmu dalam keagamaan bahkan keduanya adalah pelajar daripada tahfiz. Semoga hubungan mereka baik-baik sahaja. Amin.

Sumber: tiktok hejjahq

Artikel ini disediakan oleh Media Puyu. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Trending

error: Amboi, wat pe tu!!